Mezögazdasági és kommunális gépek gyártója
Písečná-i gyár tradíciója 1968-ban indult be

Cégtörténet

A mezőgazdasági szállító és csatlakozó gépek Písečné-i gyártásának gyökereit Senice na Hané településen kell keresni, ahol Leopold Kašpar már 1894-ben megalapította cégét, amely gabona feldolgozó gépek gyártásával foglakozott. A traktor utánfutók gyártását Josef Foglar indította be 1942-ben. A gyár Písečné-be történt áttelepítésére csak 1968-ben került sor, amikor a Lengyelországgal kötött államközi megegyezést követően kormányhatározat született a Písečné u Jeseniku területén működő Olšany-i papírgyár cellulóztermelő üzemének leállítására, és az objektumot a Senice-i üzem vette át ipari termelésre történő átalakításra. Ekkor dőlt el, hogy a kellő rekonstrukciót követően, PAJ1 típusú egytengelyű mezőgazdasági utánfutókat, esetleg egyéb mezőgazdasági kiegészítőket fognak itt gyártani.

Ennek megfelelően kellet átalakítani a meglévő gyártási területeket a valamikori forraló üstök és víztelenítők helységeiben és további objektumok átalakítására is sor került, pld a klórozó és a savazó is. Fel kellett építeni az új raktárhelységeket és rakodóhelyeket, mivel az utánfutók sorozatgyártása térigényes folyamat. További igényes feladat volt szakavatott gépészeti szakmunkások beszerzése és a volt cellulóz-gyár dolgozóinak szükséges átképzése. Mindez sikerrel járt, így a dolgozók száma egyre nőtt és végül elérte a több mint 250-et.

Az M1 szerelőcsarnokban lévő gyártóvonalon fokozatosan bevezetésre került a PzS50 és a P 73 S típusú mezőgazdasági pótkocsik sorozat gyártása, valamint az emeleten – a gépgyártásban szokatlan térben – kaptak helyet a beszerzett alkatrészek raktárain kívül a PAJ 1 típusú egytengelyű utánfutók modifikációinak gyártó és szerelési részlegei. Az anyagok, a félkész áruk és a kész gyártmányok vertikális szállítása nehézségekbe ütközött, ezért később ezek a műhelyek átalakításra kerültek. A kohászati termékek raktározására külső, daruval ellátott, raktár került kialakításra.

Az alapüzem bővítése a Písečná-i 2. üzemegységgel és a dolgozók számának 900-ra történt megemelése lehetővé tette a termelés növelését évi 10 000 pótkocsira. Csak a Písečná-i üzemegység áru-termelési értéke 1979-ben elérte 110 159 ezer cseh koronát.

1975-ben átadásra került egy 12 lakásos négyszintes panelház. 1977-1980 között lakóházak megvételével további lakások kerültek beszerzésre. 1985-ben egy OKAL típusú, 11 lakásos lakóház építését fejezték be.

A Písečná-i üzemegység további gyártmányai közé tartozott a P 38 Tr jelű pótkocsi, az ú.n. TRADICE, amelynek gyártása hosszú évekig folyamatban volt. Ugyanígy az A3 JS jelű pótkocsi is ide tartozott, amelyre szekrényszerű, vagy egyéb felépítményt lehetett szerelni. Ide összpontosult a BSS tengelyek fékpofáinak gyártása, valamint az itt gyártott pótkocsik forduló tárcsáinak gyártása, de itt gyártották a pótkocsik egyéb alkatrészeinek sokaságát is.

A Mezőgazdasági Beszerző és Anyagellátó Vállalat Šumperk-i üzemegysége vagyonának átutalásával a BBS Senice na Hané-iüzemegységére 1976. január 22-én egy 1560m2 hasznos területű raktárra lett szer téve Hradecban, amely a szükséges átalakítások után az utánfutók acéllemez oldalfalainak gyártásához került kihasználásra, mivel az addig gyártott, fából készült oldalfalakat fokozatosan kivonták a forgalomból.

1982-ben megállapodásra került sora Brandýske strojírny a slévárny nemzeti vállalat és a Prefa Olomouc cég között, és egy delimitációs szerződés alapján grátisz átíratásra került a Prefa cég Písečnéi kihasználatlan üzemegysége a BSS nemzeti vállalatra. Ebben az időben vált aktuálissá bebiztosítani egy új típusú, NS1 jelű, billenthető teherautó pótkocsi sorozatgyártásához szükséges gyártási területet. A meglévő hangár nem felelt meg sem a technológia sem a szerelés követelményeinek,ezért mint préselő és hegesztő csarnok került kihasználásra. Ennek következtében egy új csarnok építését kellett előkészíteni és ehhez csatlakozott az új lakkozó is.

Az új csarnok rövid időn belül, még 1983 folyamán átadásra került úgy, hogy ezen év októberében beindulhatott az NS1 30.23.20 pótkocsik gyártása. Bizonyos idő elteltével a pótkocsik gyártása visszakerült a Senice na Hane-i üzemegységbe, és ezekben az objektumokban a Tatra 815 és a LIAZ 100.020 tehergépkocsik felépítményeinek gyártására is sor került, amelyeket itt finalizáltak. Később itt NK24.20.18 típusú konténer pótkocsikat és NS2 pótkocsikat gyártottak. 1988-ban ezt a gyártási folyamatot 44 dolgozó biztosította és az egész gyárral történt együttműködés folyamán 500 LIAZ és TATRA felépítmény és kb. 250 NS2 billenthető pótkocsi készült itt el.

Ezt követően végbement a cég és a meglévő üzemegységei irányításának átszervezése. Az eddig önálló Písečné-i üzemegység 1984. november 29.-től kezdődően, mint a BSS cég 3. számú önálló üzeme működött tovább. Az üzem három üzemegységet irányított, mégpedig a Písečné-i 1. számú alapüzemet, a vasútállomás melletti 2. számú üzemegységet (a volt PREFA) és a Hradec-i 3. számú üzemegységet.

1990-ben sor került a Písečné-i üzem privatizációjára és 2005-óta a gyár a WTC Písečné társaság tulajdona.

Kereskedők

Találd meg a WTC
helyi kereskedő most

Kapcsolat

Martina Mičáková
értékesítés

Cell: + 420 724 981 824
Tel.: + 420 584 403 102
E-mail: info@wtc-pisecna.eu

Elérhetőségeink

Legújabb videó WTC Gallery

 

Kövesse velünk
a közösségi hálózatokon

     
logo oppi
logo eu
logo mpo